Monday 22 August 2011

~ ramadhan ...

Assalamualaikum wbt..
Pejam celik ramadhan akan meninggalkan kita seminggu lebih je lg kan...rasa sayu dan sebak dihati.. mungkin ramadahan kali ini adalah ramadhan yang terakhir untuk kita.. ALLAHUALAM....... sebak hati ini......peristiwa lalu masih segar dalam ingatan sewaktu arwah temanku pergi meninggalkan kami semua selepas akhir syawal........alfatihah untuknya.....

Ok.....kita tinggalkan perkara yang sedih.. tidak salah untuk kita memperingati peristiwa yang menyanyat hati..sedikit sebanyak akan menginsafkan diri kita.. lebih-lebih lagi bulan ramadhan ini...

Sudah siap baju raya?
Biskut raya?
Ermmmm duit raya?????

Mesti dalam minggu terakhir ini ramai yang membeli saat2 akhir kan..mesti penuh KAMDAR,FAREEDA,ARIANI dan sebagainya..almaklumlah..beraya sakan korang tahun ni....

Saya?
Alhamdulillah..seperti biasa saya akan menyambut raya dengan keadaan yang sederhana..Cuma yang lainnya along, abang n kakak dengan husband /wife dan anak2 mereka akan datang ke kampong halaman iaitu kampongku yang tercinta...Cuma angah jer yang x dapat balik...tapi tidak mengapa..raya tahun ni INSHAALLAH akan lain sikit....mungkin gelaran istimewa aka nada pada diriku raya ketiga nanti.. ;) opsssss persiapan untuk tu belom siap sangat baru 50-50 jer...inshaallah...semuanya akan selesai.... ;)
Nampaknya saya kena melayan anak2 buah saya yang pelbagai bangsa dan bahasa kat kampong.ada yang loghat peraknya,ada ngan loghat KL nya...dan ada yang loghat dusunnya  yang loghat penangnya pula tak beraya ngan kita orang tahun ni......inshaallah rezeki aka nada juga untuk kami bertemu semua...;)

Untuk raya ketiga....mungkin sambutan raya ada lain sikit seperti mana yang saya bg tau tadi...masa tu...ada ikatan yang akan dilakukan pada diri ku yang serba sederhana hidupnya.... korang yang berdekatan silalah datang yer....yang jauh pula kalo tak keberatan jemput la datang kerumah.....saya senantiasa menyambut tetamu dan sahabat handai saya yang hadir.... ;)
Saya tak nak riak sangat ngan benda yang belum jadi..insyhaallah....kalo dah berlangsung majlis tersebut, saya akan update dalam entry seterusnya ;)
Cuma apa yang saya nak kongsikan kat sini, kalo dah berbelanja last minute tu, janganlah sampai budget terbang mcm tu jer...kena berjimat cermat juga tau..jimat cermat kata mak bapak kita...kena ingat mereka2 yang lebih memerlukan..apa salahnya kalo kita mampu dan duit ada lebih sikit, kita boleh dermakan kepada mereka2 yang memerlukan... ;) Alhamdulillah...

Ok......sampai sini jer dulu entry saya hari ni...esok lusa tulat...baru saya update yer...almaklumlah..saya sentiasa bz dengan praktikal saya yang tinggal 2 minggu jer lagi....fuhhhh lega sikit rasanya...
Bye semua....
Selamat berpuasa dan selamat menempuhi malam lailatul Qadar........ ;)
BARAKALLAH
Wassalam..... ;)





No comments:

Post a Comment