Monday 20 June 2011

alahai...

Hari ni saya nak kongsi sikit pasal sejarah hari nie..ok hari nitidak seperti biasa..selalunya diwaktu pagi adam akan hantar saya ke sekolah untuk saya memulakan tugas sebagai kaunselor..tapi hari ni, adam  upah seorang pak cik teksi ni untuk hantar saya ke sekolah..sebab adam ada temuduga hari nie kat Labuan..flight adam sebenarnya pukul  7.30 am tapi berubah pukul 9.00 am...kesian...
Setelah temuduga selesai..adam terbang balik ke KK..lepas tu amik saya pukul 4.00pm....saya pun balik dengan senang hati sebab saya dapat cokelat banyak sekali... 1st call adam cakap cokelat tak sempat beli...tapi, time nak buka pintu kereta, cokelat bertabur2..sengaja bagi surprise la tue..
Saya pun hati riang ria.....sesampai di rumah saya pun pergi toilet..nak shi shi...skali bukak pintu...alamak!!! pintu toilet terkunci dari dalam..saya pun cepat-cepat call adam..dengan harapan dia dapat tolong...tapi dia sudah jauh dari kawasan rumah saya..saya pun terpaku...lantas amik lesung batu nak pecahkan tombol pintu.. OMG! Tombol pintu dapat dipecahkan tapi still ada benda or skru yang menyangkut dekat pengunci pintu tue...saya call adam balik-balik...lepas tue panggil 2 orang sekuriti minta tolong diorang buka..berjam2 lamanya sesi tolong menolong rukun tetangga ni..tapi sekuriti tu give up. Pintu? Still x dapat buka...aduiii..saya sudah mau terkucil....badan busuk belum mandi....
Akhirnya adam datang bersemangat seperti seorang ultraman...adam Berjaya menjadi hero saya hari ni sebab pintu dapat dibuka..walaupun ada lubang sebab tombol pintu sudah pecah....adam geram dengan saya sebenarnya sebab saya seorang yang cuai..suka hilangkan kunci rumah...dan saya seorang yang tidak cermat.... cuai dan pelupa...
Hurmmm bersyukur sangat sebab saya dapat shi shi juga akhirnya walaupun tunggu hampir 4 jam nak buka pintu tu... ;)
Dan....saya berdoa semoga adam lulus dalam interview tu..amin...

No comments:

Post a Comment