Sunday 17 July 2011

engagement preparation~

assalammualaikum wbt....

ermm nak mula mana dulu?? cewah..actually 1 jer story yang nak distorykan..n untuk makluman semua..story ini bukanlah nak menunjuk-nunjuk..tapi just nak share apa yang ada dalam hati ni.... ;)

ok kelmarin afta dari skolah adam n bakal mak n bapak mertua bawa lunch sesama..afta dat kami sesama pegi tengok cincin tunang.. ;) saya dan adam pon cari2 juga kot2 ada yang sesuai kan... ya terlalu blink2 sangat cincin2 yang ada...dan saya pula jenis orang yang simple...pertama sekali mak mertua cadangkan white gold untuk my engagement..tapi bila fkir2 balik baik dan buruknya..saya dan adam bercadang untuk beli golden ring sahaja....apatah lagi dengan diri saya yang sangat simple....mummy adam suruh pilih cincin yang besar sikit..tapi saya berkeras juga nak yang simple...haha timbullah gelak tawa di kedai emas tu..semua pun mengetawakan tingkah laku saya yang blurrr melihat kesilauan rings2 yang ada... ;) adam lah yang suka membuli saya masa tu..mentang2 lah saya ni cepat blur n bengong2 hahaha..... sooo 1 cincin tu sangat kena dihati saya..tapi tidak pada adam.....tapi adam cakap kalau saya suka, dia belikan jer untuk engagement tu... ;) so saya pon pilih la cincin comel tu..cincin tu simple jer....i like bebeh!

ok selepas ke kedai cincin pula..kita orang pegi kedai EMADIRA untuk beli kain sembahyang, sejadah serta kebaya nyonya sebagai hantaran...lepas tue pegi ke BODY SHOP.sesudah itu kita orang pun gerak ke suria sabah untuk membeli handbag,high heels,kasut adam, neck tie dan sebagainya......tapi sebelum tue..kita orang singgah kat NASI LEMAK ANTARABANGSA untuk membasahkan tekak sambil2 berehat sebentar setelah berjam2 mencari....meneliti.....serta membeli barang2 tadi..almaklumlah benda ni kena nampak perfect walaupun simple kan...

mula2 sekali kedai bag Carlo Rino menjadi laluan utama kami..tapi oleh kerana kecerewetan ku dengan bag2 yang ada...kami pun berpindah ke destinasi lain.....finaly adam n mama adam suggest kat GUESS untuk beli handbag... aku tersenyum2 dengan bag2 yang ada kat sana..rasanya macam semuaaa saya nak...haha....

lepas tu............................


ermmmmm nak story panjang2 tapi nant x surprise la kan..... ok2 rasanya sampai sini jer dulu story kali ini,...biar story ni agak tergantung disini....kita tunggu jer hari bersejarah saya dan adam ok...
tapi paling penting saya nak korang doakan kebahagiaan saya dan adam walaupun kami akan berjauhan satu hari nanti ;( insyaallah......jodoh tidak akan kemana.. ;) amin....

i love adam... ;)


No comments:

Post a Comment